Marta Grzywacz głos
Ania Karpowicz flet
Wojciech Psiuk saksofon
Marta Piórkowska skrzypce
Aleksandra Demowska-Madejska altówka
Wojciech Błażejczyk gitara elektryczna, elektronika
Hubert Zemler perkusja
Krzysztof Kozłowski syntezator
Aleksandra Kaca elektronika
Anna Sowa Faster na flet, perkusję, gitarę elektryczną, głos, syntezator i elektronikę
Zofia Dowgiałło Tempus Imperfectum na flet i elektronikę
Ricardo Eizirik music while waiting / music while working na czworo instrumentalistów i troje amplifikowanych performerów
Julia Mihály Disappointment Diaries na flet, skrzypce, altówkę, syntezator, sampler, elektronikę i wideo
Igor Strawiński uważał, że zjawisko muzyczne składa się z dźwięku i czasu. Dziś, w dobie internetu, czas percypowany jest inaczej, a pandemia pogłębia to poczucie. Z jej powodu ustał codzienny pęd, opustoszały ulice, znalazło się miejsce na odkładane od dawna czynności. Z kolei czas w internecie rządzi się swoimi prawami, traci swą linearną strukturę, zacina się, zapętla, przeskakuje. Czy współcześni kompozytorzy i kompozytorki reagują na te zmiany? Próbą odpowiedzi będzie koncert Hashtag Ensemble, kooperatywy specjalizującej się w wykonawstwie muzyki współczesnej i improwizacji.
Wieczór rozpocznie Faster Anny Sowy. Tytuł (ang. faster – szybciej) odnosi się do szybkiego tempa życia, które mimo pandemii ustało tylko na chwilę. Frustracja, brak efektów pracy, zderzenie z nową rzeczywistością – wszystko to znalazło odbicie w budowie utworu, która składa się z dwóch części – rozpędzenia oraz redukcji i zapętlenia. Tempus Imperfectum Zofii Dowgiałło, podobnie jak Faster, miało swoją premierę w ubiegłym roku w streamingu. Kompozytorka pod wpływem obserwacji powtarzalnych czynności w swoim życiu, rutyny, ale też zbiegów okoliczności stworzyła zapis codzienności. W czasie niedokonanym. O rozczarowaniu niespełnionymi oczekiwaniami opowiada z kolei Disappointment Diaries Julii Mihály. Audiowizualny kolaż wspomnień przyprawia o zawrót głowy i jednocześnie przypomina, że nawet jeśli coś się nie uda, to rzadko kończy się to w najgorszy możliwy sposób. Slapstickowy humor wprowadzi music while waiting / music while working Ricarda Eizirika. Utwór w przewrotny sposób nawiązuje do muzaka, sposobów na zabicie czasu i roli urządzeń, które nam na co dzień towarzyszą.
Wioleta Żochowska