Aleksandra Gołaj perkusja
Rafał Łuc akordeon
Jacek Sotomski syntezatory, elektronika
Nina Fukuoka uncanny valley na trio z wideo
Kelley Sheehan #006f na klawiaturę MIDI i wideo *)
Mateusz Śmigasiewicz ASDR na perkusję i audio playback (premiera)
Oxana Omelchuk 5 Widmungen an die verborgenen Empfänger na akordeon i audio playback
Marta Śniady c_ut|e_#1 na trio i wideo
Piotr Peszat Untitled Folder #3 na trio i wideo
*) Warstwa wizualna utworu Kelley Sheehan zawiera szybkie zmiany obrazów, które mogą spowodować napad padaczkowy u osób z epilepsją fotogenną. Odbiorcom zaleca się rozwagę.
Na hasło postinternet wielu osobom włos się jeży na głowie, bo wciąż trudno uchwycić jego istotę. Przedrostek „post-”, choć sugeruje koniec i to, co się dzieje „po” internecie, w rzeczywistości odnosi się do krytyki samego medium. Twórczość określona tym mianem czerpie z sieciowego rezerwuaru: filmików, dźwięków, obrazów, memów, ironizuje i tematyzuje wpływ internetu na codzienne życie. Koncert Ensemble Kompopolex, tria pochodzącego z Wrocławia i dbającego o całościowe muzyczne przeżycia, będzie poruszał wątki wyobcowania, nadmiaru informacji, skrajnych emocji i życia po pandemii.
Wydarzenie rozpocznie uncanny valley Niny Fukuoki. Tytułowa dolina niesamowitości to określenie dla nieprzyjemnych odczuć związanych z robotami, które wyglądem i funkcjonowaniem przypominają człowieka. Taki jest też utwór – jednocześnie wzbudza niepokój i zdumienie. W cu_t|e_#2 Marta Śniady operuje kontrastem – zdjęcia kotków zestawione są z polującymi drapieżnikami, a tytułowe „cut” (ciąć) i „cute” (słodki) równocześnie znajdują odbicie w utworze i wirtualnym życiu. Untitled Folder #3 Piotra Peszata to to konglomerat gestów, usterek i niemuzycznych brzmień, ironiczny komentarz dotyczący roli muzyki. Do tradycji z humorem podchodzi Oxana Omelchuk w 5 Widmungen an die verborgenen Empfänger. Z kolei #006f Kelley Sheehan opiera się na przetwarzaniu wcześniej istniejącego utworu. Koncert dopełni powstały w czasie pandemii ASDR Mateusza Śmigasiewicza, prowokujący do spojrzenia na pojedynczy dźwięk, jak na szereg zmieniających się w czasie stanów.
Wioleta Żochowska